SAFe® APM
I kursen SAFe Agile Product Management (APM) kommer du att utforska hur du använder Design Thinking för att sätta kunden i centrum och skapa produkter som är önskvärda, genomförbara och hållbara. Du kommer att upptäcka hur ett kontinuerligt utforskande driver innovation. Du får den vägledning och de verktyg du behöver för att arbeta effektivt med distribuerade team. Du kommer att utforska hur du definierar en vision, strategi och färdplan för att tillfredsställa befintliga kunder och attrahera nya.
Fakta om utbildningen SAFe® APM
Målgrupp: Produktchefer, produktledare, produktägare, verksamhetsutvecklare, konsulter, agila coacher, Scrum Masters, PMO-personal, Solution och systemarkitekter, linjechefer och projektledare.
Förkunskaper: Du bör ha en grundläggande förståelse för vad agilt är och ha gått kursen Leading SAFe eller motsvarande utbildning.
Kurslängd: 3 dagar, 9.00-17.00
Kursformat: På plats i klassrum, online, hos utbildningspartners eller företagsinternt
Språk: Kursen hålls på svenska
👉🏻 Våra företagsinterna kurser kan anpassas efter era önskemål vad gäller kurslängd, kursformat och språk (svenska eller engelska).
Kursmaterial:
Digitalt kursmaterial på engelska
1-års fri tillgång till Scaled Agiles Community, med fördjupningsmaterial, toolkits, m.m.
Läroplan som förbereder för certifiering
Certifiering SAFe® APM
Du kan bli Certified SAFe® Agile Product Manager (SAFe 6).
Efter avslutad kurs har du 30 dagar på dig att genomföra certifieringens examen. Kursavgiften omfattar ett certifieringsförsök.
Läs mer om certifieringen här (du länkas till en sida av Scaled Agile, certifieringsleverantören)
Kursinnehåll SAFe® APM
Analysera din roll som produktchef i ”the Lean Enterprise”
Utforska marknadsbehov, marknadssegmentering, marknadsstorlek och den konkurrensutsatta omgivningen
Produktstrategi med marknadssegmentering
Använda empati för att driva design
Skapa och utveckla tydliga sätt för att bygga rätt lösningar
Använda SAFe för att skapa och leverera värde
Skapa och kontrollera värdeflödet i organisationen
Skapa innovation i värdeströmmen